1. Organizator i właściciel serii:
Stowarzyszenie Classic Motorsport Bielsko-Biała
2. Motocykle -klasy
- Klasa GP-’75
Klasa motocykli wyprodukowanych przed 1975r,
– hamulec przód i tył bębnowe,
– silniki chłodzone powietrzem,
– dwa tylne amortyzatory, skok tylnego koła max.=130mm
– przedni widelec klasyczny (nie upside-down) , przednie zawieszenie skok max.= 200mm, średnica cylindra przednich lag max.= 35mm, - Klasa Twinshock
Silniki chłodzone powietrzem,
bębnowe hamulce przód i tył,
przód klasyczny widelec (nie upside-down),
dwa amortyzatory z tyłu + wyjątkowo dopuszczony pojedynczy system amortyzatora – tylko dla Yamaha -YZ-IT-DT 1975-1981 – typu Cantilever tj wahacz trójkątny-stały, system bezdźwigniowy i pojedynczy amortyzator montowany pod zbiornikiem paliwa. - klasa EVO-1
Klasa motocykli enduro-mx produkowanych do 1990r.
Wymagania konstrukcyjne:
– wymagany jest przedni widelec typu klasycznego (nie dozwolony upsidedown)
– wymagany przynajmniej 1 hamulec typu bębnowego lub 2 hamulce bębnowe (NIE dopuszczone 2 hamulce tarczowe)
– dopuszczony silnik chłodzony cieczą lub powietrzem
– dopuszczony tylny amortyzator pojedynczy lub twinshock. - klasa EVO-2
Klasa motocykli enduro-mx produkowanych do 1992r. o rozwiązaniach konstrukcyjnych nowocześniejszych od klasy EVO-1 (nie spełniających wymagań regulaminowych klasy EVO-1)
– dopuszczony przedni widelec upsidedown
– dopuszczone 2 hamulce (przedni i tylni) typu tarczowego
– dopuszczony silnik chłodzony cieczą lub powietrzem
– dopuszczony tylny amortyzator pojedynczy lub twinshock
Motocykle muszą być przygotowane zgodnie z rozwiązaniami technicznymi z ich epoki produkcji i muszą stanowić min 75 % oryginału. Obowiązkowa jest przede wszystkim oryginalna marka i typ (spójność typu silnika z ramą pojazdu).
Motocykle przed startem będą poddane kontroli technicznej.
Motocykle nadmiernie głośne, dymiące i posiadające wycieki nie będą mogły brać udziału w imprezie.
Nie zostaną również dopuszczone motocykle posiadające niebezpieczne dla zdrowia usterki lub przeróbki.
3. Zawodnik:
- obowiązkowy homologowany kask i gogle cross-enduro
- buty cross-enduro
- spodnie cross-enduro + ochraniacze kolan
- rękawice cross-enduro
- koszulka zakrywająca korpus i całe ręce
Strój najlepiej z epoki motocykla – historyczny , dopuszcza się nowy strój – najlepiej wystylizowany na starszy.
.
4. Trasa – wytyczne organizacyjne
Trasa musi być urozmaicona typu cross-enduro – mieszana , długość trasy ok 3km- do 3,5 km.
Na trasie przeszkody crossowe – kilka skoków, dużo zakrętów, przeszkody naturalne i sztuczne typu niewielkie belki, podjazdy, rowy , sekcje średnich opon. itp
Trasa musi być przejedna i bezpieczna, nie może być niszcząca dla historycznych pojazdów.
Na trasie nie powinno być głębokich kałuż, brodów wodnych, obfitego błota.
Dopuszcza się w trudniejszych miejscach objazdy dla mniej wprawnych zawodników – z tym, że objazd musi być ponad ok 2x dłuższy czasowo niż sprawne pokonanie przeszkody.
Start jest równoległy w systemie motocross – cross country (możliwy start z maszyny startującej MX) , jazda po pętli w „kółko” zaliczając kolejne okrążenia.
Czas jazdy:
– 2 x po 40min (2 biegi) z przerwą serwisową pomiędzy (przerwa ok 30-60min)
Jeżeli w klasie jest mniej niż 10 motocykli to łączymy klasy, i wszystkie klasy starują równocześnie a tylko klasyfikacja poszczególnymi klasami rozdzielona na końcu wyścigu.
5. Kary:
Wykluczenie/dyskwalifikacja:
- za niesportowe zachowanie, np. celowe zajeżdżanie innym trasy, agresja wobec
innych uczestników oraz osób trzecich, za stwarzanie zagrożenia dla zdrowia - za omijanie i skracanie trasy, obrywanie taśm
- za jazdę pod prąd
- za niedozwolone- zatajone rozwiązania techniczne w motocyklu odpowiednie do klas
- za niestawienie się na starcie biegu w oznaczonym czasie
- za jazdę bez opisanej wyżej odzieży ochronnej lub kasku,
- za jazdę po środkach odurzających lub alkoholu,
- za tankowanie motocykla poza strefą wyznaczoną, a szczególnie na trasie rajdu
- za bezmyślne lub celowe niszczenie- zanieczyszczanie środowiska np: olejami, smarami, śmieciami, itp
- za start motocyklem nie zgłoszonym do zawodów lub zgłoszonym do innej klasy
- nie stosowanie się do zaleceń sędziego , lub do sygnałów flag ostrzegawczych
6. Flagi
- Flaga biało czarna krata – START/META – rozpoczyna i kończy wyścig
- Flaga żółta – UWAGA– należy zachować szczególną uwagę, zwolnić nie wyprzedzać, nie skakać
- Flaga czerwona – STOP – należy się zatrzymać.
7. Klasyfikacja
Klasyfikacja rajdu (pojedynczej rundy)
Podstawą klasyfikacji rajdu jest zdobycie jak największej ilości okrążeń sumowanych z 2 biegów łącznie.
W momencie pokrycia się ilości okrążeń u zawodników, kolejność miejsc określa krótszy sumaryczny czas wykonania okrążeń.
Żeby zostać sklasyfikowanym konieczne jest wystartowanie i ukończenie chociaż 1 pełnego okrążenia w każdym z biegów.
Klasyfikacja prowadzona jest w poszczególnych klasach osobno
Punktacja każdej rundy:
1 miejsce – ilość startujących zawodników w klasie + 20 pkt
2 miejsce – ilość startujących zawodników w klasie + 12 pkt
3 miejsce – ilość startujących zawodników w klasie + 7 pkt
4 miejsce – ilość startujących zawodników w klasie + 4 pkt
5 miejsce – ilość startujących zawodników w klasie + 2 pkt
6 miejsce – ilość startujących zawodników w klasie + 1 pkt
7 miejsce – ilość startujących zawodników w klasie + 0 pkt
8 miejsce – ilość startujących zawodników w klasie – 1 pkt
9 miejsce – ilość startujących zawodników w klasie – 2 pkt
10 miejsce – ilość startujących zawodników w klasie – 3 pkt
11 miejsce – ilość startujących zawodników w klasie – 4 pkt
12 miejsce – ilość startujących zawodników w klasie – 5 pkt
13 miejsce – ilość startujących zawodników w klasie – 6 pkt
14 miejsce – ilość startujących zawodników w klasie – 7 pkt
15 miejsce – ilość startujących zawodników w klasie – 8 pkt
16 miejsce – ilość startujących zawodników w klasie – 9 pkt
17 miejsce – ilość startujących zawodników w klasie – 10 pkt
18 miejsce – ilość startujących zawodników w klasie – 11 pkt
19 miejsce – ilość startujących zawodników w klasie – 12 pkt
20 miejsce – ilość startujących zawodników w klasie – 13 pkt
itd …
Klasyfikacja sezonu – końcowa
Kolejność miejsc stanowi zgromadzona ilość punktów zebrana przez zawodnika z poszczególnych rund.
Wygrywa ten , który zdobędzie największą ilość punktów w sezonie.
Klasyfikacja prowadzona jest w poszczególnych klasach osobno i ogłoszona po ostatniej rundzie.
Jest przewidziana dodatkowa klasyfikacja za cały sezon dla zawodników +50 lat.