GP Twinshock Evo

Zawody z udziałem klasycznych motocykli terenowych najczęściej podzielone są na klasy, które rozgraniczają je pod względem roku produkcji oraz rozwiązań technicznych.
Mimo tego, że każde zawody cechują się swoim regulaminem, większość organizatorów trzyma się międzynarodowych kryteriów, poniżej podział na klasy cyklu Classic Enduro Poland.
Myślę że po tej lekturze bez problemu dopasujecie motocykl do odpowiedniej grupy.

klasa GP ’75
Klasa motocykli wyprodukowanych przed 1975r,
– hamulec przód i tył bębnowe,
– silniki chłodzone powietrzem,
– dwa tylne amortyzatory, skok tylnego koła max.=130mm
– przedni widelec klasyczny (nie upside-down) , przednie zawieszenie skok max.= 200mm, średnica cylindra przednich lag max.= 35mm,

klasa TWINSHOCK
Silniki chłodzone powietrzem,
bębnowe hamulce przód i tył,
przód klasyczny widelec (nie upside-down),
dwa amortyzatory z tyłu + wyjątkowo dopuszczony pojedynczy system amortyzatora – tylko dla Yamaha -YZ-IT-DT 1975-1981 – typu Cantilever tj wahacz trójkątny-stały, system bezdźwigniowy i pojedynczy amortyzator montowany pod zbiornikiem paliwa.
Motocykle muszą być przygotowane zgodnie z rozwiązaniami technicznymi z lat ich produkcji .
Grafika przedstawia wszystkie rozwiązania które bezwzględnie musi posiadać motocykl w tej klasy. Odstępstwo choć w jednym elemencie automatycznie przenosi was do klasy EVO

 

klasa EVO
produkowane do 1990 r. 
Motocykle po tzw ewolucji technicznej.
Do klasy należą wszystkie historyczne motocykle , które nie spełniają warunków klas GP-’75 i Twinshock.
Dopuszczone są rozwiązania techniczne stosowane w danych modelach odpowiednio do 1990r.
W tej klasie można już  posiadać sprężynę centralną , hamulce tarczowe oraz chłodzenie cieczą.

zobacz, krótki tekst który pomorze Ci przy wyborze motocykla do EVO

— — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — —

Zobaczcie przedstawicieli klasy GP’75 największych producentów motocykli. Zastosowane rozwiązania techniczne do tego ograniczenia regulaminowe co do tuningu — sprawiają, że ta klasa z najstarszymi maszynami niesie z sobą obok twinshocka największą wartość historyczną. Dodać należy , że naszym zdaniem dodatkowo — największy fan i folklor na zawodach ;-). 

 

— — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — —

Jeżeli natomiast planujecie starty w klasycznym enduro na poziomie światowym, regulamin FIM ENDURO VINTAGE TROPHY wygląda trochę inaczej.

Dopuszczone są tylko motocykle Enduro z rozwiązaniami technicznymi klasy Twinshock + Cantilever. Marka Rokon ma tu dyspensę na hamulec tarczowy.

klasy wyglądają następująco:

Classic 72: motocykle produkowane do 1972
Classic 76: motocykle produkowane do 1976
Classic 79: motocykle produkowane do 1979
Classic 82: motocykle produkowane do 1982
EVO 86: motocykle produkowane do 1986

Pamiętajcie , że jeźdźcy kategorii EVO 86 nie wezmą udziału w rankingu „teamów narodowych”

aby zminimalizować tuning i zostać jak najbliżej epoki , zostały także wprowadzane różne obostrzenia techniczne np. co do średnicy zawieszenia

 Classic 72: maximum 34mm (36mm for Maico)
 Classic 76: maximum 35mm (38mm for Maico 1975 and 1976)
 Classic 79: maximum 38mm
 Classic 82: maximum 38mm (42mm for Maico)
 EVO: 40mm

o tym wszystkim oczywiście przeczytacie w regulaminie FIM.

 

powrót do Classic Enduro