GP Twinshock Evo

Zawody z udziałem klasycznych motocykli terenowych najczęściej podzielone są na klasy, które rozgraniczają je pod względem roku produkcji oraz rozwiązań technicznych.
Mimo tego, że każde zawody cechują się swoim regulaminem, większość organizatorów trzyma się międzynarodowych kryteriów które opisujemy poniżej.
Myślę że po tej lekturze bez problemu dopasujecie motocykl do odpowiedniej grupy.

klasa GP
GP 65 – motocykle produkowane do 1965 roku
GP 75 – motocykle produkowane do 1975 roku
Motocykle i ich modyfikacje muszą odpowiadać epoce ich produkcji, w tym także zastosowanym materiałom.
maksymalny skok przedniego zawieszenia 200 mm.
maksymalny skok tylnego zawieszenia 130 mm.
Przedni widelec o maksymalnej średnicy 35 mm. /Średnica jedynie może być większa jeśli motocykl posiadał takie rozwiązanie fabrycznie/.

klasa TWINSHOCK
motocykle produkowane po 1975 roku.
Motocykle w tej klasie muszą posiadać
•silniki chłodzone powietrzem,
•przedni i tylni hamulec bębnowy,
•przednie amortyzatory typu klasycznego ( NIE upsidedown),
•tylne zawieszenie z dwoma amortyzatorami. ( Dopuszcza się pierwotny system Yamaha Cantilever – na trójkątnym wahaczu, bez elementów pośrednich.)
Motocykle muszą być przygotowane zgodnie z rozwiązaniami technicznymi z lat ich produkcji .
Grafika przedstawia wszystkie rozwiązania które bezwzględnie musi posiadać motocykl w tej klasy. Odstępstwo choć w jednym elemencie automatycznie przenosi was do klasy EVO

 

klasa EVO
motocykle produkowane do 1990 roku
Wszystkie motocykle które nie spełniają choć w jednym punkcie wymogów klasy Twinshock.
W tej klasie można już  posiadać sprężynę centralną , hamulce tarczowe oraz chłodzenie cieczą.

— — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — —

 

Jeżeli natomiast planujecie starty w klasycznym enduro na poziomie światowym, regulamin FIM ENDURO VINTAGE TROPHY wygląda trochę inaczej.

Dopuszczone są tylko motocykle Enduro z rozwiązaniami technicznymi klasy Twinshock + Cantilever. Marka Rokon ma tu dyspensę na hamulec tarczowy.

klasy wyglądają następująco:

Classic 72: motocykle produkowane do 1972
Classic 76: motocykle produkowane do 1976
Classic 79: motocykle produkowane do 1979
Classic 82: motocykle produkowane do 1982
EVO 86: motocykle produkowane do 1986

Pamiętajcie , że jeźdźcy kategorii EVO 86 nie wezmą udziału w rankingu „teamów narodowych”

aby zminimalizować tuning i zostać jak najbliżej epoki , zostały także wprowadzane różne obostrzenia techniczne np. co do średnicy zawieszenia

 Classic 72: maximum 34mm (36mm for Maico)
 Classic 76: maximum 35mm (38mm for Maico 1975 and 1976)
 Classic 79: maximum 38mm
 Classic 82: maximum 38mm (42mm for Maico)
 EVO: 40mm

o tym wszystkim oczywiście przeczytacie w regulaminie FIM.

 

powrót do Classic Enduro